tisdag 28 augusti 2012

Det finns alltid en ljusning

Känner mig lite filosofisk idag. Man hinner med mycket tänkande under morgoncardion. Upplever ni det med? Det är som att hjärnan sorterat gårdagens intryck under natten och är redo för nya slutledningar och utmaningar.

Igår blev jag lite nedslagen av andras åsikter. Som att man bara kan träna och hålla diet om man är singel och inte har något övrigt liv. Jag tycker ju det finns fullt av exempel i branschen på folk som har väldigt välfyllda liv och ändå klarar av både träning och diet.

Men idag så kan jag se att den åsikten är egentligen en ursäkt från deras håll. För att de någonstans önskade att de gjorde en delmängd av det jag gör.

Men ändå tar den hårt i mig. Kanske just för att jag känner att jag inte har så mycket till övrigt liv, iaf inte i andras ögon. Jag befinner mig inte där man "normalt sett" ska befinna sig i livet just nu. Jag har andra intressen än de i min närhet. Andra mål och drömmar. Andra saker som ger mig glädje i livet. Men deras uppfattning om vad man bör göra, var man bör befinna sig, färgar av sig på mig. Man blir ju som man umgås, heter det ju. Men under cardion idag konstaterade jag att jag har mina egna regnbågar. Min egen kruka med guld. 

Deras kruka med guld, är inte densamma som för mig. Så idag ger jag mig ut och letar efter mina egna regnbågar. Någonstans i gränsen mellan sol och regn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar