torsdag 18 april 2013

Commit

Allt är val vi gör här i livet. Det är en fråga om prioritering. Att försöka hävda något annat, är att lura sig själv. Du kommer att prioritera det som är viktigast för dig själv. I alla lägen. Men den egentliga anledningen till din prioritering kan vara skymd ibland.
För mig är det inga problem att prioritera bort njutningen för stunden. För jag vet att njutningen längre fram, som jag kämpar mot, är så mycket större. Jag har inga behov av att sabba till det för mig själv, min drömmar och mina mål, just nu. För mina prioriteringar ligger längre fram, högre upp, än vad jag befinner mig just nu. Jag väntar istället in den rätta tiden. Men inte genom att sitta på arslet och bara vänta, utan att jobba, varje sekund, mot målet. Att utnyttja tiden till sista droppen. För tid är allt vi har. Och det är den vi väljer hur vi ska prioritera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar