söndag 4 augusti 2013

Godmorgon mina pepparkakor!

Godmorgon!! Igår fyllde jag på med lite pizza och idag känns kroppen okej än så länge. Får hoppas den inte börjar strula som den gjorde efter luciapokalen. För då var jag inte pigg. Nu ska jag ladda om inför SM i oktober. Många frågar mig om jag tänker byta gren nu. Och jag ska ärligt svara att jag vet faktiskt inte. Jag ska prata med coachen Joakim Krågen först och höra vad han tycker. Jag tar inga beslut utan honom ;)
Hans coachning var toppen även inför denna tävling! Tyvärr hade domarna en annan uppfattning om vad bikini-fitness är än vi. Skitsamma, jag kände att jag hade "the total package" när jag stod där =) De ska nämligen bedöma allt på oss. Från ansikte, hår, hud och bränna till kroppen ska presenteras på ett attraktivt sätt. Tyvärr var det några tjejer som missat att hairextensions inte är tillåtet. Just för att håret är en del av bedömningen. Men det var ju bara ett kval. Så det spelar ju ingen roll. Jag tycker det är lite otydliga regler om vad det är som gäller faktiskt. Jag trodde tex att man inte fick ha olja. Men man lägger en sidenmatt olja istället för den blanka tävlingsoljan. Likadant står det i reglerna att man inte får ha tävlingsfärg, eftersom en jämn bränna är med i bedömningen. Men i Sverige tillåter de 2 lager för oss blekfisar. Men Fredrik Carlsson skötte allt det där åt mig. Så skönt att ha ett proffs som fixar allt sånt, så man slipper den stressen själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar