tisdag 8 oktober 2013

Keep moving forward

Jag har fått lite nyfikna frågor om hur det känns. Så jag tänkte jag skulle skriva lite om vad jag känner.

Jag var svinnöjd med det jag presenterade. Jag kunde inte varit bättre. Hår, smink, färg, bikini och form.
Jag har tyvärr inte så bra genetik för bikini. Jag har lätt för att bli hård på överkroppen och svårt med underkroppen. Jag har kämpat som ett djur för att nå den här formen. Min fettfördelning är inte så jämn. Jag har också rätt breda lår och höfter. Och så har jag korta ben. Där ligger egentligen största bristen. Jag får inte rätt proportioner. Och det är tyvärr också det som inte går att göra så mycket åt.

Klart det är nedslående att ha dietat i 19 veckor och få spendera 5 minuter på scenen.

Men det tuffaste är alla känslor från min barndom som det river upp. Att oavsett hur bra jag är. Även om jag gör mitt allra bästa. Så duger inte det. Det räcker inte till. Jag räcker inte till.

Så vad gör jag då? Jo, jag tänkte vända mina svagheter till styrkor istället. Ja, jag har korta ben. Specifikt är det lårbenen som är för korta. Det var därför jag inte fick bli stridspilot. (en heeelt annan historia) Men att de är korta gör också att mina lår lättare ser muskulösa och breda ut. Jag blir lätt hård och vaskulär. Inte så optimalt för bikini, men för Body Fitness passar det utmärkt. Och att jag har ojämn fettfördelning gör inget alls. Eftersom fettet ändå ska bort för att köra Body Fitness.

Så nu laddar vi om kanonerna och går på full attack inför Lucia Pokalen. Jag hoppas ni är med mig hela vägen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar