fredag 22 augusti 2014

Nya batterier till vågen

Så, jag köpte nya batterier till vågen igår. Har varit utan i ett antal veckor. Vilket varit skitjobbigt och skrämmande. Jag vet att vikten inte spelar någon som helst roll, logiskt vet jag det. Men känslomässigt är det tufft att inte kunna se utvecklingen på den. Jag vet ju vad jag vägt vid de andra tävlingarna. Så det är så svårt att bortse från. Måttband och kaliper är så mycket bättre måttstockar, än en våg. För att inte tala om spegeln. Men man blir så blind under diet.
Och dessutom kan jag ju inte riktigt lita på vågen nu, då jag ju var sjuk i 5 månader och därmed borta från gymmet nästan helt. Så jag har ju ingen aning om hur jag ligger till muskelmassamässigt längre. Iaf, bytte batterier, men valde att avstå vågen ändå. Kanske jag ställer mig till helgen. Idag får jag fortsätta vara lyckligt/olyckligt ovetandes om dessa jäkla obetydliga, men ack så känslomässigt betryggande siffror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar