fredag 2 november 2012

Mina 10 cent

Det (skit)snackas just nu rätt mycket på olika bloggar, om att "veteraner" ställer upp på Luciapokalen. Och som en av de nybörjare som faktiskt också ska upp på samma scen, så tänkte jag lägga in mina 10 cent om vad jag tycker om detta.

Vi har alla 24 timmar om dygnet. Det finns ingen som har 25, eller 23. Vi har alla samma tid att prioritera på. Vad vi väljer att prioritera är helt upp till oss. Vissa har tränat hela livet, vissa har bättre genetik, vissa har familj och krävande jobb, andra inte. Men vi har alla 24 timmar på oss att göra vårt bästa, varje dag.

Jag tycker det ska bli sjukt spännande och en riktig utmaning, att komma upp på scenen. Oavsett vem som delar den med mig. Att komma dit, är en vinst. Högsta vinsten, om du frågar mig. Och det är en prestation, oavsett om du gjort den 100 ggr förut, eller om det är första gången. Så har alla haft 24 timmar om dygnet på sig, för att göra sitt allra bästa, för att ta sig dit.

Jag är ingen tävlingsmänniska, jag ser inget måste i en placering. Jag vill komma upp på scenen, i den form jag anser motsvarar min bild av Bodyfitness. Om sen domarna inte håller med mig, så är det okej med mig. För jag vet att jag gjort mitt bästa, varje dag, för att ta mig dit. Jag presenterar vad jag själv är nöjd med. Mitt ideal, så nära jag kan komma det just nu.

Jag kan inte påverka motståndet. Det kommer vara som det är. Oavsett om vi är 10 eller 100 personer på scenen. Om jag så står själv på scenen, eller möter Nicole Wilkins. Så är jag fortfarande samma Annelie. Jag presenterar mitt bästa jag.


Nicole Wilkins
Luciapokalen har aldrig varit en nybörjartävling. Det står ingenstans att man inte får vara en "veteran" eller tidigare vinnare, och delta. Decembercupen däremot, där skriver de särskilt att: "Tävlingen vänder sig främst till dig som är nybörjare och till dig som inte placerat dig på ”pallen” på ett Svenskt Mästerskap (detta gäller seniorer) de senaste tre åren."

Så för min egen del är jag bara spänd av förväntan över att få träffa allihopa, som gjort samma resa som mig de senaste veckorna. Oavsett om det är okända namn eller storheter. Det enda jag har invändningar mot, är att möta sådana som "fuskat" sig dit. Alltså, sådana som tagit genvägar för att ta sig till samma ställe, som vi andra kämpat oss svettiga för att ta oss till. För det ska vara rättvisa 24 timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar