måndag 31 december 2012

Ett år utan rädsla

2012 har, för mig, kretsat runt att strunta i att vara rädd. Att göra saker som skrämmer mig. Att stå upp för mig själv och den jag är, även när det gör ont. Så jag kan stolt säga att jag växt som person under 2012. För en stor del av året har jag spenderat i rädsla, för vad folk ska tycka om mig, vad de ska säga bakom min rygg, hur jag ska uppfattas. Men jag har valt att stå emot all den oron och ångesten, och ändå göra det som känns rätt i mitt hjärta. Så jag ser fram emot 2013, som ett år med mycket mindre rädsla och ångest. Helst helt utan, men så vet jag ju att det inte fungerar. ;) Jag ser fram emot ett 2013, fyllt av energi och livslust, inför de utmaningar jag har framför mig. För jag vet att min inneboende rädsla och oro är något jag är stark nog att övervinna. Nu fokuserar jag min energi på det positiva istället. Mina drömmar och mina mål. Jag hoppas ni gör det samma. Strunta i rädslan över vad världen anser om dina drömmar. För det är just dina drömmar. Och ingen har rätt att trycka ner dig för att du inte har samma drömmar som dem.

1 kommentar: