söndag 16 september 2012

Vad andra tycker...

Folk hävdar att jag inte har något liv. Och ibland kan jag ju själv säga så också. Mest för att ursäkta för andra hur mycket tid jag lägger på sånt de tycker är onödigt. För säger jag "ähh, jag har ju inget liv" så slipper jag argumentera med dem om varför jag inte lägger min tid på sådant som de själva gör.
Jag räknade lite på det. En vardag har jag i bästa fall, 1 timme över, för att göra annat på. Sen är det rakt i säng, för att orka med morgondagen. Men jag tror att de som har familj har ännu mindre tid över till sig själva än så. Men det är mer socialt accepterat. Att lägga sin tid på andra, än sig själv.
Utifrån sett är jag väl en tråkmåns antar jag. Vaknar fem, somnar åtta och däremellan jobbar jag och gymmar. Men spelar det någon roll om andra tycker det? För själv tycker jag ju att jag lever ett jättespännande liv.
Jag fascineras av vad jag kan få min kropp att göra, hur jag kan forma den. Okej, det är väl inte så att jag paddlar jorden runt eller bestiger K2. Men från mitt perpektiv är det jag gör väldigt spännande. En upplevelse som inte går att köpa för pengar. Och det är ju faktiskt ett liv jag valt. Det liv jag har.

2 kommentarer: